2022-2023_45_04_01_2022_522М_plx_Литературоведческий анализ текста
 
МИНОБРНАУКИ РОССИИ
Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего образования «Горно-Алтайский государственный университет»

(ФГБОУ ВО ГАГУ, ГАГУ, Горно-Алтайский государственный университет) 

 
кафедра алтайской филологии и востоковедения
Закреплена за кафедрой
рабочая программа дисциплины (модуля)
Литературоведческий анализ текста
Учебный план
45.04.01_2022_522М.plx

45.04.01 Филология

Литература народов России (алтайская литература)
 
зачеты с оценкой 2
Виды контроля  в семестрах:
часов на контроль
8,85
самостоятельная работа
81
аудиторные занятия
18
Общая трудоемкость
Часов по учебному плану
3 ЗЕТ
Форма обучения
очная
Квалификация
магистр
108
в том числе:
 
Распределение часов дисциплины по семестрам
Семестр

(<Курс>.<Семестр на курсе>)

2 (1.2)
Итого
Недель
14 4/6
Вид занятий
УП
РП
УП
РП
Лекции
8
8
8
8
Практические
10
10
10
10
Контроль самостоятельной работы при проведении аттестации
0,15
0,15
0,15
0,15
В том числе инт.
8
8
8
8
Итого ауд.
18
18
18
18
Кoнтактная рабoта
18,15
18,15
18,15
18,15
Сам. работа
81
81
81
81
Часы на контроль
8,85
8,85
8,85
8,85
Итого
108
108
108
108
 
 
УП: 45.04.01_2022_522М.plx
стр. 2
 
Программу составил(и):
к.филол.н., доцент, Киндикова А.В. _______________
 
 
Литературоведческий анализ текста
Рабочая программа дисциплины
 
разработана в соответствии с ФГОС:
Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования - магистратура по направлению подготовки 45.04.01 Филология (приказ Минобрнауки России от 24.08.2020 г. № 980)
 
45.04.01 Филология
составлена на основании учебного плана:
 
утвержденного учёным советом вуза от 17.06.2022 протокол № 6.
 
Протокол от 09.06.2022 протокол № 10  

Зав. кафедрой Чочкина Майя Петровна

кафедра алтайской филологии и востоковедения
Рабочая программа утверждена на заседании кафедры
 
УП: 45.04.01_2022_522М.plx
стр. 3
 
Протокол от  __ __________ 2026 г.  №  __  

Зав. кафедрой Чочкина Майя Петровна

кафедра алтайской филологии и востоковедения
Рабочая программа пересмотрена, обсуждена и одобрена для

исполнения в 2026-2027 учебном году на заседании кафедры

 
 
Визирование РПД для исполнения в очередном учебном году
Протокол от  __ __________ 2025 г.  №  __  

Зав. кафедрой Чочкина Майя Петровна

кафедра алтайской филологии и востоковедения
Рабочая программа пересмотрена, обсуждена и одобрена для

исполнения в 2025-2026 учебном году на заседании кафедры

 
 
Визирование РПД для исполнения в очередном учебном году
Протокол от  __ __________ 2024 г.  №  __  

Зав. кафедрой Чочкина Майя Петровна

кафедра алтайской филологии и востоковедения
Рабочая программа пересмотрена, обсуждена и одобрена для

исполнения в 2024-2025 учебном году на заседании кафедры

 
 
Визирование РПД для исполнения в очередном учебном году
Протокол от  __ __________ 2023 г.  №  __  

Зав. кафедрой Чочкина Майя Петровна

кафедра алтайской филологии и востоковедения
Рабочая программа пересмотрена, обсуждена и одобрена для

исполнения в 2023-2024 учебном году на заседании кафедры

Визирование РПД для исполнения в очередном учебном году
 
 
 
стр. 4
УП: 45.04.01_2022_522М.plx
 
1. ЦЕЛИ И ЗАДАЧИ ОСВОЕНИЯ ДИСЦИПЛИНЫ
1.1
Цели: Развитие профессиональной компетенции на основе литературоведческого анализа художественного текста.
1.2
Задачи: закрепить и развить знания по теории литературы; углубить представления о художественном произведении как идейно-художественном целом; развить практические навыки анализа художественного произведения.
 
2. МЕСТО ДИСЦИПЛИНЫ В СТРУКТУРЕ ООП
Цикл (раздел) ООП:
 
2.1
Требования к предварительной подготовке обучающегося:
2.1.1
Актуальные вопросы современной алтайской литературы
2.1.2
Литературное краеведение и наследие писателей РА
 
 
2.2
Дисциплины и практики, для которых освоение данной дисциплины (модуля) необходимо как предшествующее:
2.2.1
Мифопоэтика алтайской литературы
 
3. КОМПЕТЕНЦИИ ОБУЧАЮЩЕГОСЯ, ФОРМИРУЕМЫЕ В РЕЗУЛЬТАТЕ ОСВОЕНИЯ ДИСЦИПЛИНЫ (МОДУЛЯ)
 
 
ПК-1: Владеет навыками самостоятельного проведения научных исследований в области филологии, основных закономерностей функционирования фольклора и литературы в синхроническом и диахроническом аспектах, в сфере устной, письменной и виртуальной коммуникации
 
Знать:

языковые нормы и приемы, принятые в разных сферах коммуникации

Уметь:

использовать разные языковые нормы и приемы в различных сферах коммуникации

Владеть:

риторическими, стилистическими и языковыми нормами и премами

ИД-1.ПК-1: Под руководством преподавателя формулирует цель, задачи, актуальность и новизну собственного научного исследования. 
 
Знать:

навыки квалифицированного анализа, реферирования худоржественного текста

Уметь:

анализировать, оценивать, реферировать художественный текст

Владеть:

навыками квалифицированного анализа художественных текстов

ИД-3.ПК-1: Умеет пользоваться приемами и методами создания, редактирования, реферирования всех типов текстов официально-делового, публицистического стиля в практической и исследовательской деятельности.
 
Знать: филологические исследования по анализу литературоведческого текста Уметь: анализировать литературоведческий текст Владеть: навыками литературоведческого анализа
ИД-4.ПК-1: Имеет навыки самостоятельного проведения филологических исследований, используя современные информационно-коммуникационные технологии.
 
 
 
 
 
 
 
Наименование разделов и тем /вид занятия/
Литература
Часов
Компетен-

ции

Семестр / Курс
Код занятия
Инте

ракт.

Примечание
4. СТРУКТУРА И СОДЕРЖАНИЕ ДИСЦИПЛИНЫ (МОДУЛЯ)
 
 
Раздел 1. Лекционные занятия
 
стр. 5
УП: 45.04.01_2022_522М.plx
 
1.1
Введение. Понятие текстоведении. Филология как наука Понятие о филологическом анализе текста. Текст как объект анализа (лингвистического, стилистического, литературоведческого).  /Лек/
2
ИД-1.ПК-1 ИД-3.ПК-1
2
0
Л1.1 Л1.2Л2.1
 
1.2
Введение в методологию художественного анализа текста. Определение основных понятий. Современное состояние исследований методологии в науке.  /Лек/
2
ИД-1.ПК-1 ИД-3.ПК-1
2
0
Л1.1 Л1.2Л2.1
 
1.3
Образ автора, его речевая структура, система персонажей, художественное время и пространство. Организация  и самоорганизация текста. Структурная и смысловая гармония целого. /Лек/
2
ИД-1.ПК-1 ИД-3.ПК-1
2
0
Л1.1 Л1.2Л2.1
 
1.4
особенности анализа лирического, прозаического и драматическогог текстов /Лек/
2
ИД-1.ПК-1 ИД-3.ПК-1
2
0
Л1.1 Л1.2Л2.1
 
 
Раздел 2. Практические занятия
 
2.1
Образ автора, его типология. /Пр/
2
ИД-1.ПК-1 ИД-3.ПК-1
2
2
Л1.1 Л1.2Л2.1
 
2.2
Особенности анализа художественного  текста /Пр/
4
ИД-1.ПК-1 ИД-3.ПК-1
2
2
Л1.1 Л1.2Л2.1
 
2.3
Этапы изучения литературного произведения /Пр/
4
ИД-1.ПК-1 ИД-3.ПК-1
2
4
Л1.1 Л1.2Л2.1
 
 
Раздел 3. 
 
3.1
Особенности общефилологических методов анализа текста /Ср/
41
ИД-1.ПК-1 ИД-3.ПК-1
2
0
Л1.1 Л1.2
 
3.2
Анализ эпических, драматических, лирических произведений /Ср/
40
ИД-1.ПК-1 ИД-3.ПК-1
2
0
Л1.1 Л1.2
 
 
Раздел 4. Промежуточная аттестация (зачёт) 
 
4.1
Подготовка к зачёту /ЗачётСОц/
8,85
ИД-1.ПК-1 ИД-3.ПК-1 ИД-4.ПК-1
2
0
Л1.2
 
4.2
Контактная работа /KСРАтт/
0,15
ИД-1.ПК-1 ИД-3.ПК-1 ИД-4.ПК-1
2
0
Л1.2
 
5. ФОНД ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ
 
5.1. Пояснительная записка
Вопросы к диф. зачету 1.А.Я.Ереедеевтин «Солоны» деп чумдемелдин кееркедим эп-аргалары. 2.Б.У. Укачиннин«Сок јаныс уулы» деп куучыннын тос геройынын сур-кебери, јуралган эп-аргалар. 3.А.Я.Ередеевтин «Ажудагы балыктар» деп чумдемелинде тузаланган кееркедим эп-аргалар. Чумдемелдин жанры. 4.А.Я.Ередеевтиҥ «Улаганныҥ ажузында» деп чӱмдемелдиҥ кееркедими. 5.Ј.Б.Каинчинниҥ «Талкан» деп куучынныҥ учуры, тӧс сӱр-кеберлер јураган эп-аргалар. 6.А.О.Адаровтыҥ «Бурылганы» деп чӱмдемелинде сюжеттиҥ ӧдӧр аайы, новеллистический куучынныҥ темдектери. 7.Б.У.Укачинниҥ «Ӧлӧргӧ јетире эм де узак» деп чӱмдемелиниҥ композициязыныҥ учуры. 8.Б.У.Укачинниҥ «Тайганыҥ јаҥы» деп куучынында герой-куучындаачыныҥ (рассказчик) сӱр-кебери, тӧс конфликт. 9.Жанр деп оҥдомол, оныҥ бӱдӱмдери. 10.И.П.Кочеевтиҥ «Эдельвейс» деп куучыныҥ аҥылузы, темазы, учуры. 11.Интерпретация деп оҥдомол, оныҥ учуры ла бӱдӱмдери. 12.Ј. Б.Каинчинниҥ «Адалар јолы» деп чӱмдемелиниҥ персонажтарыныҥ системазы. 13.Ј.Б. Каинчинниҥ «Ай эски тӱн» деп куучыныҥ кееркедими. 14.Ј.Б.Каинчинниҥ «Аба-јыштыҥ балазы» деп куучынныҥ тӧс темазы, кӧдӱрилген сурактары, мӧштиҥ сӱр-кебериниҥ учуры. 15.Ј.Б.Каинчинниҥ куучындарында психологизмниҥ темдектери. 16.Ј.Маскинаныҥ «Карганай» деп куучынында тӧс сӱр-кебердиҥ учуры. 17.К.Ч.Телесовтыҥ «Кайда ол јол» деп куучынында автордыҥ айладуларыныҥ (отступление) учуры, автордыҥ кӱӱни. 18.Кееркедим темдек (деталь), оныҥ чӱмдемелде учуры. 19.Кееркедим троптор, олордыҥ бӱдӱмдери. 20.Кееркедим чӱмдемел, оныҥ темдектери.
 
стр. 6
УП: 45.04.01_2022_522М.plx
 
21.Кееркедим чӱмдемелде автордыҥ  сӱр-кебери. 22.Кееркедим чумдемелде ар-буткенниҥ јуругы, оныҥ функциязы, бӱдӱмдери. 23.Кееркедим чӱмдемелде куучындаачыныҥ учуры ла аҥылу сӱр-кебери. 24.Кееркедим чӱмдемелде персонажтардыҥ сӱр-јуругын кӧргӱскен эп-аргалар. 25.Кееркедим чӱмдемелде сюжеттиҥ учуры, оныҥ элементтери. 26.Композиция деп оҥдомол, оныҥ бӱдӱмдери, тӧс бӧлуктери. 27.Куучын деп жанр, оныҥ аҥылу темдектери, бӱдӱмдери. 28.Л.В.Кокышевтиҥ «Дикарка» деп куучынныҥ тӧс темазы, шӱӱлтелери ла геройлоры. 29.Н.Б.Бельчекованныҥ «Карганак ла от» деп чӱмдемелде алтай элдиҥ кӧрӱм-шӱӱлтези салынганы. 30.Н.Б.Бельчекованыҥ «Кӧк бӧрӱ» деп куучынында бӧрӱниҥ сӱр-кебери, оныҥ фольклор тӧзӧлгӧзи. 31.Психологизм деп оҥдомол, оныҥ аҥылу темдектери. 32.С.К.Манитов «Элик» деп куучынныҥ тӧс тартыжузы ла шӱӱлтези. 33.Эпикалык бӱдӱм, оныҥ аҥылузы, жанрлары. 34.Сюжетке кирбей турган элементтердиҥ учуры ла бӱдӱмдери. 35.Фольклор ло литератураныҥ башказы ла тӱҥейи. 36.Чӱмдемелде кееркедим ӧй ле телкем (пространство). 37.Чӱмдемелдиҥ проблематиказы, оныҥ бӱдӱмдери. 38.Чӱмдемелдиҥ тематиказы, оныҥ бӱдӱмдери. 39.Ылгамал деп оҥдомол, бӱдӱмдери, ылгаар эп-аргалар. 40.С.С.Суразаковтыҥ «Картыс» деп чӱмдемелиниҥ жанровый аҥылузы, тӧс геройды кӧргӱскен эп-аргалар. Сделать анализ по представленным художественным текстам 5 текст Эмди ле бу ла öйлöрдö кажы ла талада, кандый бир эл-калыкты сана-кÿÿни jÿрÿм керегинде кандый болот не деп, байла, кемизи-кемизи сананган к болор. Jе ак карга бастырала, алаатый Берген кааза-чобра чадырлар бу кыйынна чыгарына кемизи бир аргазын тапкай не? Карын кайда да jаржактар келип, кезик кезиктерин jер ижине ÿредип баштаганы база jаан туза. Бу ла бу быжырганда jараштыра jытана беретен öтпöкти канайда белетеп турганын билип аларга база кöп лö тер тöгÿлген, кöп лö тöгÿндеткендер. Jе андый да болзо, неге-неге тÿей ле ÿренип аларын баштаган эди. Jе бу ла бу Токна кööркийди ач ÿрени эмди ле неге сÿгунип, jакшызынып отуры деп? Чадырга jаан о т салып ийгенине, изÿ-jылу аш-курсак jылыдып аогандарына. Ана öскö неге, jе неге? Балтыр эди тыыгалакОаш кööркийлер.нени эдер, нении ÿдурер. Тÿни-тÿжиле чадырда ла отургылап jат. Бир эмеште чырмайгылап ла jат.А эртенги кÿн, эртенги jÿрÿмнени экелер, нении Айдар быларга? Онызын кемизи де билбес. Бир кезикте Кижи нении де билбези, нении де сеспези кандый макалу. Бир де jÿреги, öзöк-бууры оорыбас, сыстабас. Jÿрÿм, байла. Бу ла мындый ла болбой кайдар деп сананадыс. Jе айландыра шÿÿп келзе чи, кижиге jÿрÿм бир катап берилген деп одоп келзе чи?.. Jаыс ол ло тужында кара бажыды алаканыа салала, туйказына мыжылдап алары. А кöсти jажыла кем нении бÿдÿрген эди?..Öй деп немени баазын билбезисти корондузын не деер. Jартап айткажын, бис мыны ончозын одоп то, билип те jадыс, jе ойгозо тартынып, ичкери алтамдар эдерге бир де эмеш ченешпегенисти неге тÿдеер. Бу каарып та, кату да айткан сöс эмес, а арга jокто айткан сурактар. Бу сурактарга кем каруузын берер эмезе бу тымык, öйине öткÿре тымык, уйку баскан Канн-Алтайды кем ойгозор? (266 сöс)    6 текст К.Ч. Тöлöсöв Jайды сыраай ла кидим öйи. Арка-тууны кöк ынаарга кöмÿлип калган кöксин торгылта кÿÿк jыкылдада эдип jат. Бу öйдö кÿÿк этпеген болзо, мында кандый тымык, айландыра канча Кире шыырап-сыырап калган аалгалар. Чап-чаткыр теериде кааны болчок-болчок ак булуттары браадат. Jайгы кеен актарды ÿстиле кöбöлöктöр, адарулар учкулап, амыр-тымык мöттöгилейтен эмтир. А туйук кобылар дезе тумаланып, тынчыгылап, аргазы чыгып jаттылар. Бу öйö jаыс чымалылар ла коркышту ты шакпыртта-тÿймеенде jÿргÿлейт. Jадыкты öрö-тöмöн сыр jÿгÿрÿкле та нени де тажып апарып jат, экелип jат. Кезиктери бой-бойлорына туштагылап база та нении де суражатан ошкош: эки бутка тура тÿжÿп, саалдарын ары-бери апарып, какайыжып, та нени де кекигилеп, табыланып тургулайт. Бир jе ле деген будак-тоормошты эне бе, ада ба чымалы болгодый, jаыскан апарып болбой турарда, база экÿзи  jÿгÿргенче келип, тедеей тудуп ийдилер. Jадыкты база бир учына бир jе ле деген jалбрак келип jатты. Кöрöр болзо, оны алдына база бир коыр-сары чымалы киреле, jÿзи-бажы ты ла тыыскыган, терлеген-бурлаган болбой кайдар, jалбракты тилиреде сÿÿртеп отурды. Тöрт пö, беш пе jашту Айабасты бу тындулар сÿрекей ле ты jилбиркедет. Оны бу jадыкта ары барар аргазы jоктый. Таай, башта ашкан öлö-баргааны не дейзеер. Ого кöрö чичке-коо кулузындар кендир ошкош бийик-бийик четтердий билдирет. Керр-мар талбайа öзÿп калган эне балтырганны алдына Кире конгондо, ой, кандый карачкы, ой, кандый коркымчылу. Балтырганны сабында jалтыражып турган ийнелерге ол кадада-кадада тÿргендеп ана чыга конот. Балыр öлöгö индиге-индиге бастыра бойы балтырганзып, öлöзип, jайзып, кÿнзип, jаарзып калган кере ле тÿжине бошпо кайнап ойноп jÿрет. А кезик öйлöрдö кандый бир чечекле берижип отурала, бош ло мелтиреп, jамакайы тööн чилекейи агып калган кызу кÿнни алдында тумчугажы сыйкырап, тату уйкуга jыга соктырып салатан эмес беди. (259 сöс). 7 текст К.Ч. Тöлöсöв «Кадын jаскыда» Кÿскери jай.
 
стр. 7
УП: 45.04.01_2022_522М.plx
 
Кадын чап-чакыр агып jатты. Керек дезе, тÿбиндеги оок таштары да бу ла колыла барып алып алгадй кöрунет. Jаскыдагы кööрöп, кöбÿк ак чечектерлÿ jодролор эмди чала саргара Берген чырчыксымак jалбрактарыла билдирер-билдирбес эзинге jобожыда шымыражат. Алтын-сары jалбрактарлу алтын кÿс дегени jык jер-алтайда кöрÿнет. Тÿкÿ ле кöк jаыла ла тыиырап öзöрдö бери бу öйгö jетире бир де кÿн божобой, тÿни-тÿжиле иштеген jер-эне эмди бастыра байлыгын jайрада берип ийеле, амыр-энчу элкем-телкем jайым jатты. Кедериги тайгадагы мöштöрди jоон будактарын ээй баскан чаганазы jытанган чойзымак уур тобоголор эмди бескезин jылыйтып ийеле, jебиреп барган кöк торко бÿрлердиь бажыла быдырайыжат. Jÿзÿн-jÿÿр чечектерлÿ ал-камык öлö-баргааны кöскö кöрÿнбес ÿрендери тÿкÿ ле качан кабааларын тарс этире jарылтап, jерге таркадып салган. Jÿм öлöдÿ кедери тайгаларда jайлаган ак мал, кулундары киштешкен, кокозы коыраган, коболдорында сары бÿрлери экчеп, кÿркÿреде öзöккö тÿшкÿлейт. Кобы-jиктерде эки-jаыс айылдарды тышкарызында тÿк сабуурлаш, кийис базыш, талкан-кöчö деген неме кöндÿге берди. Бу ла мындый кÿндерди бирÿзинде Кутусты ÿйи Кымыскай эшке келип тÿжÿп jатты. Тул арткан эки ÿй кижини ортодо куучын эмес куучын туку уй саарга jетире ÿзÿлбеди. Куучынны тöс учуры той керегинде болгон. -Jе Кымыскай, уулдар jаандаган, эмди не болорыс? - Кандый болгон, андый ла болгой база – уулдар айыл-jурт туткай, а бис экÿ ол ло бойыс арткайыс, ол ло бойыс. - Ары кöрзöм – кöлöткöм, ааймай алзам – кулагым деп ле немее бол калбай база. - Эм jÿрÿмис мынай ла öт калт jат. Кемге комыдаары, jе кемге? Уулдарым чыдаган сайын эм учы-учында каа-jаа ла кöрöр болдым. Не узак келбее дезем, бош jок дежер, керек болгон дежер. 251 (сöс).    8 текст                                                                     К.Ч. Тöлöсöв Теерини кызыл-чел булуттар тартып салган. Jерди ÿсти кып-кызыл, jуртты тураларыны  кöзнöктöри база кып-кызыл jалтыражып туру. Бу эки-ÿч кÿнге улай ÿшкен тÿжÿп, jуртты ичи мелт ле эде берген jадыры. Тураларды, jолдорды, айландыра агаш-ташты ÿсле сÿркÿштеерде, карара öдö берген неме чилеп, jуртты ичи jымжак ла jылу билдирет. Jуртты ичинде билдирип турган jылу jаыс ла ана эмес, а бастыра ла айылдар тышкары кÿрентиктерин килейте jалмайла, отто тудуп ийерде, ол буркураган ышта, та койды-малды öтöги, та бор-боткы, та курган арбаны jыды ба айса азый öлö бö, jартап айтса, та кандый да таныш jыт туку ла качан ундылып брааткан немени ойгозо тартып экелгендий. Öткöн jакшы öйлöрди, каруда кару нöкöрлöрин, ÿÿре-jелелерин катап-катап, карузып-карузып сананар кÿÿн келер.Jакшы кижиге айдатан эптÿ сöзиди келишкен тушта айдып албааныга бойыа бойы тарынары эмезе бир эп jок эрмек пе, тутакту алтам ба эдип койгоныа, кезикте-кезикте туйуксынары, «анайда эткен болзом, мынайда эткен болзом, кайдат» деп бойыды бойы кыйнаары. А бу мындый jылу jакшынак jасты келип jатканын кöрÿп, эмди ле андый келишпес неме эдедим эмеш пе деп, кирбиктериди тÿжурип сананары. Jаскы ышты jыдына тумчаланып, jÿрÿм кандый jакшы, jÿрерге кандый jакшы ла jараш деп кемге де айтпай, акту ла бойыда jакшызынып-jакшызынып калары. Бу ак-jарыкты айды-кÿнди jаы ла кöрÿп, эске алынар немези jок jаш кööркийлер неге сÿгÿнет болбогой? Олорды шыырууш каткы-ойыны jуртты ичинде база jуу-jуу эдип туру. Олорды кичинек jаш jÿректери база та кандый да jарашты, сÿÿнчини сезип, арjанына ла каткырып, кÿзÿидий ÿндери шыырап-шыырап калат. Шак ла бу шыыруууш каткы-ойынды тыдап па, айса öскö неме сананып па, мен кÿрентигимди jалмайла, база бош ло отура калтырым. Бир бугул болгодый боркыга отто тудуп ийгем, эмди ол jаыла ла кöжип, кöк торко jалаазын jайылтып ийерде, оны макалдузын, бу чакыр ышка ородып алып отурарга jакшызын. (277 сöс). 9 текст                                                                        J.Б Каинчин Карган мÿркут öрÿмделе бийиктеп барала, айлана согуш салкынга кирип алды. Эмди ого талбынбаза да кем jок: кейди агыны оны бойы ла кайкаладып барадар. Бу мынайып учарга мÿркÿт сÿрекей сÿÿр: ол jайым куш, ол батыр куш, ол бастыра бу jерле, бу теериле биригип калган, мыны учун оны кем де бактырып болбос деп jарт деп бодолор. Бу мÿркÿтти Ады Курч Тырмак болгон. Мындый ат ого кöп-кöп öштÿлерди jедеп чыккан учун берилген. Серÿÿн толку Курч Тырмакты бу элбек öзöкти ÿстиле узак-узак айландырар. Оны jайа салган канаттары бош, ол керек дезе буттарын да божодо салып ийер. Салкын канаттарында jымжак сыылаар, кейди агыны оны jалакай jайкаар. Ол эмди де jиит, эмди де кÿчтÿ, эмди де узак-узак jÿрер деп бодолор. Чындап та, тирÿ jÿргенде – не деп санаркаар; тирÿ jургени ырыс эмес пе? Бу санаана Курч Тырмак селт омокшырап, бажын öрö какайтала, куйругын jабызадып ийди. Удур салкын оны бийиктеде берди. Курч Тырмак бу тушта тумчугын ойто jабызада  эгип, куйругын чычайтып ийди. Jабызап келеле,байагы агынча кирип алды. Узак- узак айланды ла айланды. Кандый jакшы: о канадыны jударын атрайтып ийзе, о jаны  jаар айланар. Бастыра тÿктерин атрайтып ийзе, учужы араайлар берер. Бу тушта Курч Тырмак кöстöрин jумуп алар. Керек дезе ÿргÿлеп те барадар. Чындап та, ÿргÿлеп те алза кемjок: бу бийикте ого согулар буудак  та jок, бу кире кöдÿрилип  чыккадый öштÿ де jок. Бу теерини, бу элбек öзöкти бийи, каганы - Курч Тырмак деп Мÿркÿт. (240 сöс) 10 текст  J.Б.  Каинчин «Чеден» Ак-сö кар. Боп-боро бÿркÿк кÿн. Кöс jедерде орчыла тура тоуп калган, ээзин де, кыймык та оок. Бу ак тымыкта jаыс ла койлор мааражат, ортозында ломдоп турган то jер кÿкÿлдейт. Бу мына ончозына кижини соогы jайылар. «Jыл кел, jас кел! Jыл, jас кел!» - деп, куш болуп, Эдип-эдип отурар кÿÿни келер. Кадынны чедени – jарат, капчалды чедени – туулар. Тууларды бÿгÿн бороон теери чедендейт. Теериде дезе чеден де, кыйу да jок. Капчал öзöкти ичинде алаканча тÿзем jерде койчыны кыштузы карарат. Бу турлуны кöргöн лö Кижи мында кураан койлор кыштап турган эмтир деп билип ийер: айакча турачак, эжигинде айыл да, чакы да jок. Оно jетире бÿркелбеген 
 
стр. 8
УП: 45.04.01_2022_522М.plx
 
таскак. Таскакты алдында арсак-коркок чеден. Бу чеденде кырутып калган, коркойышкан койлор мааражат. База бир кöскö илинер немее – таскакты кийни jанында тал-ортолой jиилип калган обоо, обооны ойдыгында тыйрыйа jадып алган ийт. Обоого коштой база бир чеден – ондо эки jеерен ат. Бастыра турлу – бу ла. Турлуна эмеш анча-мынча ыраагында – кичинек чöйбöк чеден. Ол силосты орозыны чедени. Бу чеденни ичинде Каалга дейтен койчы эр то jерди ломдоп ло jат, ломдоп ло jат. «Кÿк-тÿк!» - деп, jанындага койу арка jаыланып, öткöнип ле турат. Jер чек ле темир, Каалга дезе jÿк ле кижи. Бу мындый ишке ол та чыдажар, та jок. Кажы ла талайган сайын, балтыр-учуктары ÿзÿле бергедий бодолот. Бажы тодолот. Анчадала бел…Белди айтпаза торт. (229 сöс).      11 текст           Л.В. Кокышевти «Мечин jылдыс» деп романына алган ÿзук Тынчу jайгы эирде Каран кöзнöкти алдында отурды. Эски шторалу, кайра ачык кöзнöктö jаы ла койылып келген эир jылдыстар кöргилеп турды. Бу öйдö jаыс ла оны кöзнöги эмес, бастыра общежитиени  кöзнöктöри ачык болгон. Койу теректерди ортозында турган рабфакты общежитиезине кÿнни изÿ чогы тÿште jетпей де турган болзо, jе тынчу кейди тынарга сÿрекей уур болгон. Оны учун студенттер тÿште сууны jарадына барала, экзамендерге белетенгилеп тургандар. Сууга эжинип турган балдарды табыжына качып, олор серÿÿн кöлöткöлу агаштарды ортозында öлöгö jаткылап алала, бичиктерин кычырып, экзамендерге белетенип туратан. Бÿгÿн калганчы экзамен болгон. Оны учун эмди ончолоры выпускной вечерге jазангылап, бой-бойлорына утюг блаашкылап турган öй болгон. Кыстарды одоштой турган общежитиезини ачык кöзнöктöринет öткÿн каткы угулып турды. Кыстар, байла, кöктöнгилеп турган болор. Кöзнöкти алдыла чечекке барып келген уулдар ла кыстар öттилер. Кычырып отурган бичигине бажын öрö кöдÿреле, Каран сад jаар кöрди. Карган теректерди jес ошкош бÿрлери jылу салкынга табышту шылыражып турдылар. Анда, агаштарды ортозында кичинек акта, городты уулчактары кÿчÿлдеде футбол тепкилеп турганы угулат. Эир тапту койыла бергенин кöрöлö, Каран колында чазына кöрди. Вечер баштайтан öй эмдиге ле jеткелек болгон. Вечерге jетире эмди де jарым часта ажыра сакыыр керек. Отургышты белине артып салган спортивный костюмын алала, ол кыстарды общежитиези jаар барды. Куйук jытанып турган коридорлорды öдöлö, Каран баштапкы ла туштаган эжикти токулдадып ийди. 12 текст                                                                     К.Ч. Тöлöсöв …Бисти кезигисти сананган санаазын кандый дейзеер. Кезик-кезигин айдарга да уйатту: сананган сагыш балкаш не, кара ла балкаш, кара ла батка. Jаыс ла мен болойын, jаыс ла мен улуска jакшы кöрÿнейин, а öскöзине мен чыкырып берейин, öскöзин мен кöмö каткырайын. Мен улусты бажында турайын. Мени улус кайказын, мени улус уткузын, мене улус jалтанзын. Нени учун дезе – бу МЕН! Нени учун дезе, кемигер де мен чилеп эдип, бÿдурип болбогоноор. Бу мындый тызынчак ла максынчак кÿÿн не керегинде деп бодоп туругар? Ой, улустар, бу мендий кижини сÿÿзегер, тоозогор, кöдÿрзеер, мактазаар. Jе слерди бир кыыс этпес сöзигер jогына мен не де эмезим: мен тоозын, мен кей, мен öлö, мен тамчы, мен чыкырым, мен jок. Кижи бир сананганда, шак андыйларды: керjедештерди, тызынчактарды, кижи кÿÿни jокторды бирде-бирде кандый бир ээн ортолыкка апарала, канча аш-курсакты чогуп береле, айткан кижи: «Сен jаыс бойыды кижиге чотого, бойыды сÿÿге, сеге jаыс мындый неме керек болгон. Ме, бÿгÿнне ары бого jаыскан сайрап jат. Не керек, бу jадыры: талдап-тамзыктап jут. Сеге нöкöр, наjы, албаты-jон керек jок болгон. Олорды шыразы, кыйыны, сÿÿнчизи, ырызы, каткызы, куучыны база керек jок болгон эди. Jе эмди кÿÿние сен jетти. Эмди бого jаыскан jÿр, jат, сайра…» 13 тект                                                Л.В. Кокышев «Мечин jылдыс» Деремнезине jанып келеле, город jерге ÿренижип калганын Каран jаы ла сести. ренип барган öйдö бери мында бир де немее кубулбаган ошкош. Ол ло содон айылдар, коммуна тушта туткан туралар, колхозты амбарлары, саламла jапкан кажагандар…Ол jокто мында jаыс ла поскойтон тудулган эмтир. Öлö ижи башталып калган, деремнеде Тынду ла немее кöрунбейт. Чалканчактарды ортозына jымыртка салган куштар калактажат, чырбаал минген оокбалдар jÿгÿрижет. Тураны кöлöткöзинде jаткан бозулар изÿде мылырап, jалку чайнангылап jаттылар. Каа-jаа суда ойноп jаткан балдардыт таыжы угулат… Каран дремнени аjыктап, айылыны эжигинде отурды. йде кем деjок. Адазы бригадада, энези, байла, дояркаларла кожо öлö чаап барган ошкош. Кичинек карындажы буул тартып барган деп, ого оок балдар айдышкан. Каран эдер немезин торт таппай, айылга киреле, база катап чеген ичти. Jаыртыкты алдында турган jыракыларды араай jайкап кöрöрдö, не де койтылдайт. Аракы. Байла. Оны jанарын сакыгылап турган улус болгодый. Оно башка адазы оны ичип салбай. Чакыда кыстап салган кеден тÿÿнчекти кöрöлö, кичинек тужын эске алынды… …Ол кичинек тушта энези оны чачын кой кайчылайтан кайчыла кезеле, отко до öртöбöй, тышкары да чачпай, тÿÿнчекке оройло, айылды аланчыгына эмезе чакыга буулап салатан. Анайда не эдип тураар деп, каран сураганда, ол уулыныт тас бажын араай сыймап, айдатан: - Анайда этсеес, ырысту болоры балам… Каран эски тÿÿнчекти аjыктап, сÿрекей узак турды. Санаазына оно до öскö кöп-кöп немелер кирет. Айылы, энези ого неде де кару болгонын сезип, олор ого эмди сÿрекей ачу немедий билдирди. Эртен-созун ла Каран олорды таштайла, ойто jÿре берер, энези «баламны немелери» деп, оны бир де немезин jылыйтпай, чеберлеп, сакып jÿрер…(248 сöс). 14 текст                                               К.Ч. Тöлöсöв «Кадын jаскыда»
 
стр. 9
УП: 45.04.01_2022_522М.plx
 
Теериде тен бир тырмакты каразынча да кир jок – чап-чакыр туру. Мен кичинек болчок турамны jантык сенегинде jылдыстар койыганча jаыскан отурдым. Jок, отурып jадым. Jылу-jылу jаскы эзин качарларыма согуп, учы-куйузы jок jакшы-jакшы санаалар экелет. Мен чилеп бу келген jасты jыдын кем де сеспей тургандый, терет-терет тынып салып, отурадым, отурадым. Эх, кандый jакшы öйлöр öткöн деп, öткöн öйлöр керегинде сананадым. А мына ары не болгой не деп, келер öйлöр керегинде сананып туйуксынадым. А jартап айтса, мен ол до керегинде сананып отурган эмезим, а кырларды арjанда коологон салкынны комыдалду кожоын тыдап отурым. Сананган сагыш та кайда, та кайда?.. Бастыра бойым jайрайла. Эмди оны ойто экелип албай турган неме ошкожым. Айландыра ы-шы… Бу jерди ÿстинде шыра да jок, тöгун де jок, кыйын да jок, öлум де jоктый – эртен турадагы чалыны тÿжÿп калган ап-апагаш jайгы кеен jаладый. …Эх, кайран jаскы эзин! Сени илби-тармыа алдыртып, база та кем де Айдар кÿÿнин айдып болбой, мынайда отуратан болор. Ого кем болужар, ого кем нени йдар? Кезик-кезик jакшысынган сагыжыды öскö кижиге айдарга чала кемзинип те турары. Кандый да уйатту неме ошкош. Jе бойоор до бодозоор, мен эмди неге jакшызынып отурган деп? Чек ле эш-кереги jок немедий. Та нени де учун туку ап-апагаш актарлу ару-ару бÿктерди сананадым: анда кокозы коырап, каа-jаада кунааштарды чичкечек öткÿн ÿни угулып, айгырлу мал отоп jÿргендий. Арказы ала-чоокыр, кöстöри кап-кара чаап jалбрактагы чалынды эмип тургандый…Мыны мен та нени учун санангам? Jартап болбозым…
 
5.2. Оценочные средства для текущего контроля
Темы рефератов 1. Целостный анализ текста, средства ее реализации. 2. Сильные позиции текста (актуализация заглавных слов как прием целостного анализа). 3. Образ автора, его речевая структура, система персонажей, художественное время и пространство. Организация  и самоорганизация текста. Структурная и смысловая гармония целого. 4. Методы и приемы анализа художественного текста. Семантико-стилистический (слово и образ, образ-символ, звукопись и повторы). 5. Методы и приемы анализа художественного текста. 6. Анализ поэтического текста (на выбор студента). Общие подходы к анализу, специфика стихотворного произведения. Композиция лирического стихотворения. Поэтический синтаксис. Соотношение синтаксического и стихового членения текста. 7. Анализ прозаического текста (на выбор студента). Образ автора и система персонажей, их речевая характеристика. Принципы и способы стилизации. Художественная деталь. 8. Анализ драматического текста (на выбор студента). Речевая характеристика. 9. Номинация персонажей. Художественное пространство и время. 10. Целостный анализ текста. 11. Понятие об особенностях целостного анализа текста. Целостность текста, средства ее реализации. 12. Жанр стихотворение в прозе, его особенности. 13. Г.И. Чорос-Гуркин. Стихотворение в прозе.   14. Анализ на фоне поэтического языка эпохи и в контексте творчества (выбранного) писателя. 15. Материал для анализа. Л.В. Кокышев «Алтай тилиме». 16. Образ автора и система содержания текста, художественная деталь.
 
5.3. Темы письменных работ (эссе, рефераты, курсовые работы и др.)
Формируется отдельным документом в соответствии с Положением о фонде оценочных средств ГАГУ)
 
5.4. Оценочные средства для промежуточной аттестации
Вопросы к зачёту,реферат, анализ
 
6. УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКОЕ И ИНФОРМАЦИОННОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ ДИСЦИПЛИНЫ (МОДУЛЯ)
6.1. Рекомендуемая литература
 
6.1.1. Основная литература
 
Авторы, составители
Заглавие
Издательство, год
Эл. адрес
 
Л1.1
Морозкина Т. В.
Лингвистический анализ и интерпретация художественного текста: учебное пособие
Ульяновск: Ульяновский государственный педагогический университет имени И.Н. Ульянова, 2015
http://www.iprbookshop.ru/59163.html
 
Л1.2
Тюпа В.И.
Анализ художественного текста: учебное пособие
Москва: Академия, 2009
 
6.1.2. Дополнительная литература
 
Авторы, составители
Заглавие
Издательство, год
Эл. адрес
 
Л2.1
Болотнова Н.С.
Филологический анализ текста: учебное пособие
Москва: Флинта, 2009
 
стр. 10
УП: 45.04.01_2022_522М.plx
 
 
 
 
 
 
 
6.3.1 Перечень программного обеспечения
 
6.3.1.1
Google Chrome
6.3.1.2
Kaspersky Endpoint Security для бизнеса СТАНДАРТНЫЙ
6.3.1.3
MS Office
6.3.1.4
MS WINDOWS
6.3.1.5
Яндекс.Браузер
6.3.1.6
Moodle
6.3.1.7
Internet Explorer/ Edge
 
6.3.2 Перечень информационных справочных систем
 
6.3.2.1
КонсультантПлюс
6.3.2.2
База данных «Электронная библиотека Горно-Алтайского государственного университета»
6.3.2.3
Электронно-библиотечная система IPRbooks
6.3.2.4
Межвузовская электронная библиотека 
 
7. ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
 
лекция-визуализация
 
презентация
 
8. МАТЕРИАЛЬНО-ТЕХНИЧЕСКОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ ДИСЦИПЛИНЫ (МОДУЛЯ)
Номер аудитории
Назначение
Основное оснащение
 
203 Б2
Лаборатория «Алтайская филология». Учебная аудитория для проведения занятий лекционного типа, занятий семинарского типа, курсового проектирования (выполнения курсовых работ), групповых и индивидуальных консультаций, текущего контроля и промежуточной аттестации. Помещение для самостоятельной работы
Рабочее место преподавателя. Посадочные места для обучающихся (по количеству обучающихся, кафедра, 3 шкафа для учебной и научной литературы, мультимедийный проектор, экран, ноутбук. ПК и монитор «Acer» с выходом в интернет
 
208 А4
Читальный зал. Помещение для самостоятельной работы
Рабочее место преподавателя. Посадочные места обучающихся (по количеству обучающихся).  Компьютеры с доступом в Интернет, проектор, экран, копировальный аппарат, многофункциональное

устройство, выставочные стеллажи, печатные издания.

 
9. МЕТОДИЧЕСКИЕ УКАЗАНИЯ ДЛЯ ОБУЧАЮЩИХСЯ ПО ОСВОЕНИЮ ДИСЦИПЛИНЫ (МОДУЛЯ)
Лекции, с одной стороны – это одна из основных форм учебных занятий в высших учебных заведениях, представляющая собой систематическое, последовательное устное изложение преподавателем определенного раздела конкретной науки или учебной дисциплины, с другой – это особая форма самостоятельной работы с учебным материалом. Лекция не заменяет собой книгу, она только подталкивает к ней, раскрывая тему, проблему, выделяя главное, существенное, на что следует обратить внимание, указывает пути, которым нужно следовать, добиваясь глубокого понимания поставленной проблемы, а не общей картины. Работа на лекции – это сложный процесс, который включает в себя такие элементы как слушание, осмысление и собственно конспектирование. Для того, чтобы лекция выполнила свое назначение, важно подготовиться к ней и ее записи еще до прихода преподавателя в аудиторию. Без этого дальнейшее восприятие лекции становится сложным. Лекция в университете рассчитана на подготовленную аудиторию. Преподаватель излагает любой вопрос, ориентируясь на те знания, которые должны быть у студентов, усвоивших материал всех предыдущих лекций.Важно научиться слушать преподавателя во время лекции, поддерживать непрерывное внимание к выступающему. Однако, одного слушания недостаточно. Необходимо фиксировать, записывать тот поток информации, который сообщается во время лекции – научиться вести конспект лекции, где формулировались бы наиболее важные моменты, основные положения, излагаемые лектором. Для ведения конспекта лекции следует использовать тетрадь. Ведение конспекта на листочках не рекомендуется, поскольку они не так удобны в использовании и часто теряются. При оформлении конспекта лекции необходимо оставлять поля, где студент может записать свои собственные мысли, возникающие параллельно с 
 
стр. 11
УП: 45.04.01_2022_522М.plx
 
мыслями, высказанными лектором, а также вопросы, которые могут возникнуть в процессе слушания, чтобы получить на них ответы при самостоятельной проработке материала лекции, при изучении рекомендованной литературы или непосредственно у преподавателя в конце лекции. Составляя конспект лекции, следует оставлять значительный интервал между строчками. Это связано с тем, что иногда возникает необходимость вписать в первоначальный текст лекции одну или несколько строчек, имеющих принципиальное значение и почерпнутых из других источников. Расстояние между строками необходимо также для подчеркивания слов или целых групп слов (такое подчеркивание вызывается необходимостью привлечь внимание к данному месту в тексте при повторном чтении). Обычно подчеркивают определения, выводы. Также важно полностью без всяких изменений вносить в тетрадь схемы, таблицы, чертежи и т.п., если они предполагаются в лекции. Для того, чтобы совместить механическую запись с почти дословным фиксированием наиболее важных положений, можно использовать системы условных сокращений. В первую очередь сокращаются длинные слова и те, что повторяются в речи лектора чаще всего. При этом само сокращение должно быть по возможности кратким. Семинарские (практические) занятия Самостоятельная работа студентов по подготовке к семинарскому (практическому) занятию должна начинаться с ознакомления с планом семинарского (практического) занятия, который включает в себя вопросы, выносимые на обсуждение, рекомендации по подготовке к семинару (практическому занятию), рекомендуемую литературу к теме. Изучение материала следует начать с просмотра конспектов лекций. Восстановив в памяти материал, студент приводит в систему основные положения темы, вопросы темы, выделяя в ней главное и новое, на что обращалось внимание в лекции. Затем следует внимательно прочитать соответствующую главу учебника. Для более углубленного изучения вопросов рекомендуется конспектирование основной и дополнительной литературы. Читая рекомендованную литературу, не стоит пассивно принимать к сведению все написанное, следует анализировать текст, думать над ним, этому способствуют записи по ходу чтения, которые превращают чтение в процесс. Записи могут вестись в различной форме: развернутых и простых планов, выписок (тезисов), аннотаций и конспектов. Подобрав, отработав материал и усвоив его, студент должен начать непосредственную подготовку своего выступления на семинарском (практическом) занятии для чего следует продумать, как ответить на каждый вопрос темы. По каждому вопросу плана занятий необходимо подготовиться к устному сообщению (5-10 мин.), быть готовым принять участие в обсуждении и дополнении докладов и сообщений (до 5 мин.). Выступление на семинарском (практическом) занятии должно удовлетворять следующим требованиям: в нем излагаются теоретические подходы к рассматриваемому вопросу, дается анализ принципов, законов, понятий и категорий; теоретические положения подкрепляются фактами, примерами, выступление должно быть аргументированным. Самостоятельная работа обучающихся – это планируемая учебная, учебно-исследовательская, научно-исследовательская  работа, выполняемая во внеаудиторное время по заданию и при методическом руководстве преподавателя, но без его непосредственного участия. Объем самостоятельной работы определяется учебным планом основной профессиональной образовательной программы (ОПОП), рабочей программой дисциплины (модуля). Самостоятельная работа организуется и проводится с целью формирования компетенций, понимаемых как способность применять знания, умения и личностные качества для успешной практической деятельности, в том числе: - формирования умений по поиску и использованию нормативной, правовой, справочной и специальной литературы, а также других источников информации; - качественного освоения и систематизации полученных теоретических знаний, их углубления и расширения по применению на уровне межпредметных связей; - формирования умения применять полученные знания на практике (в профессиональной деятельности) и закрепления практических умений обучающихся; - развития познавательных способностей, формирования самостоятельности мышления обучающихся; - совершенствования речевых способностей обучающихся; - формирования необходимого уровня мотивации обучающихся к систематической работе для получения знаний, умений и владений в период учебного семестра, активности обучающихся, творческой инициативы, самостоятельности, ответственности и организованности; - формирования способностей к саморазвитию (самопознанию, самоопределению, самообразованию, самосовершенствованию, самореализации и саморегуляции); - развития научно-исследовательских навыков; - развития навыков межличностных отношений. К самостоятельной работе по дисциплине (модулю) относятся: проработка теоретического материала дисциплины (модуля);подготовка к семинарским и практическим занятиям, в т.ч. подготовка к текущему контролю успеваемости обучающихся(текущая аттестация); подготовка к лабораторным работам; подготовка к промежуточной аттестации (зачётам, экзаменам). Виды, формы и объемы самостоятельной работы обучающихся при изучении дисциплины (модуля) определяются: - содержанием компетенций, формируемых дисциплиной (модулем); - спецификой дисциплины (модуля), применяемыми образовательными технологиями; - трудоемкостью СР, предусмотренной учебным планом; - уровнем высшего образования (бакалавриат, специалитет, магистратура, аспирантура), на котором реализуется ОПОП; - степенью подготовленности обучающихся. Методические указания по подготовке реферата Реферат – краткое изложение содержания книги, статьи  и т.п., представленное в виде текста. Тема реферата выбирается студентом самостоятельно из заданного перечня тем рефератов или предлагается студентом по согласованию с 
 
стр. 12
УП: 45.04.01_2022_522М.plx
 
преподавателем. Реферат должен включать титульный лист, оглавление, введение, основную часть, заключение, список использованной литературы и приложения (если имеются). Титульный лист включает в себя необходимую информацию об авторе: название учебного заведения, факультета, тему реферата; ФИО автора, номер группы, данные о научном руководителе, город и год выполнения работы. Во введении необходимо обозначить обоснование выбора темы, ее актуальность,  объект и предмет, цель и задачи исследования. В основной части излагается сущность проблемы и объективные научные сведения по теме реферата, дается критический обзор источников, собственные версии, сведения, оценки. По мере изучения литературы на отдельных листах делаются краткие выписки наиболее важных положений, затем они распределяются вопросам плана. Очень важно, чтобы было раскрыто основное содержание каждого вопроса.  После того, как реферат готов, необходимо внимательно его прочитать, сделав необходимые дополнения и поправки, устранить повторение мыслей, выправить текст. Текст реферата должен содержать адресные ссылки на научные работы. В этом случае приводится ссылка на цитируемый источник, состоящая из фамилии автора и года издания, например (Петров, 2008). В заключении приводятся выводы, раскрывающие поставленные во введении задачи. При работе над рефератом необходимо использовать не менее трех публикаций. Список литературы должен оформляться в соответствии с общепринятыми библиографическими требованиями и включать только использованные студентом публикации. Объем реферата должен быть не менее 12 и не более 30 страниц машинописного текста через 1,5 интервала на одной стороне стандартного листа А4 с соблюдением  следующего размера полей: верхнее и нижнее -2, правое – 1,5, левое – 3 см. Шрифт – 14. Реферат может быть и рукописным, написанным ровными строками (не менее 30 на страницу), ясно читаемым почерком. Абзацный отступ – 5 печатных знаков. Страницы нумеруются в нижнем правом углу без точек. Первой страницей считается титульный лист, нумерация на ней не ставится, второй – оглавление. Структурно основная часть работы должна содержать 2-3 главы, которые делятся на 2-3 параграфа. В каждой главе должна раскрываться определённая часть проблемы исследования, в каждом параграфе – отдельный вопрос темы работы. В конце глав, параграфов пишутся выводы в виде кратко сформулированных тезисов. В заключении в сжатом виде излагаются наиболее важные выводы, к которым пришёл студент, а также ставятся вопросы, которые ещё необходимо решить. Список использованных источников формируется из перечня публикаций, которые использовались студентом. В обязательном порядке в список включаются все источники, на которые сделаны ссылки. Размещаются в алфавитном порядке. В приложение студент может включать различный наглядный информационный материал – таблицы, диаграммы, схемы и т.п. 3.Общие требования к внешним параметрам текста Редактор Mikrosoft Word, размер шрифта -  14, гарнитура шрифта -   Timts New Roman, межстрочный интервал – 1,5, абзацный отступ – 1,25, выравнивание текста – по ширине страницы. Сноски постраничные. Заголовки пишутся на новой странице с абзацного отступа При анализе художественного произведения следует различать идейное содержание и художественную форму. А. Идейное содержание включает: 1) тематику произведения - выбранные писателем социально-исторические характеры в их взаимодействии; 2) проблематику - наиболее существенные для автора свойства и стороны уже отраженных характеров, выделенные и усиленные им в художественном изображении; 3) пафос произведения - идейно-эмоциональное отношение писателя к изображенным социальным характерам (героика, трагизм, драматизм, сатира, юмор, романтика и сентиментальность). Б. Художественная форма включает: 1) Детали предметной изобразительности: портрет, поступки персонажей, их переживания и речь (монологи и диалоги), бытовая обстановка, пейзаж, сюжет (последовательность и взаимодействие внешних и внутренних поступков персонажей во времени и пространстве); 2) Композиционные детали: порядок, способ и мотивировка, повествования и описания изображаемой жизни, авторские рассуждения, отступления, вставные эпизоды, обрамление (композиция образа - соотношение и расположение предметных деталей в пределах отдельного образа); 3) Стилистические детали: изобразительно-выразительные детали авторской речи, интонационно-синтаксические и ритмико-строфические особенности поэтической речи в целом. Схема анализа литературно-художественного произведения. 1. История создания. 2. Тематика. 3. Проблематика. 4. Идейная направленность произведения и его эмоциональный пафос. 5. Жанровое своеобразие. 6. Основные художественные образы в их системе и внутренних связях. 7. Центральные персонажи. 8. Сюжет и особенности строения конфликта. 9. Пейзаж, портрет, диалоги и монологи персонажей, интерьер, обстановка действия. 10. Речевой строй произведения (авторское описание, повествование, отступления, рассуждения). 11. Композиция сюжета и отдельных образов, а также общая архитектоника произведения. 12. Место произведения в творчестве писателя. 13. Место произведения в истории русской и мировой литературы. Общий план ответа на вопрос о значении творчества писателя. А. Место писателя в развитии литературы. 1. Основные проблемы эпохи и отношение к ним писателя.
 
стр. 13
УП: 45.04.01_2022_522М.plx
 
2. Традиции и новаторство писателя в области: а) идей; б) тематики, проблематики; в) творческого метода и стиля; г) жанра; д) речевого стиля. В. Оценка творчества писателя классиками литературы, критики. Методические указания по подготовке к зачету Готовиться к зачету необходимо последовательно, с учетом контрольных вопросов, разработанных ведущим преподавателем кафедры. Сначала следует определить место каждого контрольного вопроса в соответствующем разделе темы учебной программы, а затем внимательно прочитать и осмыслить рекомендованные научные работы, соответствующие разделы рекомендованных учебников. При этом полезно делать хотя бы самые краткие выписки и заметки. Работу над темой можно считать завершенной, если вы сможете ответить на все контрольные вопросы и дать определение понятий по изучаемой теме. Для обеспечения полноты ответа на контрольные вопросы и лучшего запоминания теоретического материала рекомендуется составлять план ответа на контрольный вопрос. Это позволит сэкономить время для подготовки непосредственно перед зачетом за счет обращения не к литературе, а к своим записям. При подготовке необходимо выявлять наиболее сложные, дискуссионные вопросы, с тем, чтобы обсудить их с преподавателем на обзорных лекциях и консультациях. Нельзя ограничивать подготовку к зачету простым повторением изученного материала. Необходимо углубить и расширить ранее приобретенные знания за счет новых идей и положений. Результат по сдаче зачета объявляется студентам, вносится в экзаменационную ведомость. Незачет проставляется только в ведомости. После чего студент освобождается от дальнейшего присутствия на зачете. При получении незачета повторная сдача осуществляется в другие дни, установленные деканатом. Положительные оценки «зачтено» выставляются, если студент усвоил учебный материал, исчерпывающе, логически, грамотно изложив его, показал знания специальной литературы, не допускал существенных неточностей, а также правильно применял понятийный аппарат.